Erginer K. E. (Yürütücü)
KOSGEB, 2013 - 2015
Dünyada deniz ticaretinde mal yük sahiplerinin ve gemi sahiplerinin yaşadıkları en büyük anlaşmazlıklar arasında gemilerin ton cinsinden ne kadar miktarda yük yüklediği sorunu büyük öneme sahiptir Aynı şekilde gemilerin her yıl işletme giderlerinin en önemli kalemlerinden biri olan yakıt alma miktarı ve kalitesi de büyük önem taşımakta ve yine bunker yakıt satıcıları ile gemi sahipleri donatanları arasında büyük problemler yaşanmaktadır Birisi gelir diğeri ise gider kalemi olan bu iki önemli konuda halen denizcilik piyasasında maalesef sağlıklı ve hassas bir şekilde ölçüm yapılamamaktadır Birleşmiş Milletlere bağlı Uluslararası Denizcilik Örgütünün yayınlamış olduğu zorunlu uygulanması gereken stabilite kriterlerinin hassas ve kolay bakımsız bir şekilde takip edildiği bir cihazda bulunmamaktadır Ayrıca Gemi Mühendisleri başta olmak üzere Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Liman Başkanlıkları sörveyörleri klas kuruluşu sörveyörleri ve tüm deniz sörveylerini ilgilendiren bir diğer konu da özellikle küçük yatlarda 2 5 m 24 m arası olmak üzere gemi yat ve yüzer araçlar için bu araçların enine ve boyuna ağırlık merkezini saptayabilecek bir meyil deneyi cihazı da bulunmamaktadır Ürünüm bu üç özelliği de içinde barındırmaktadır Yani kısaca gemi yat ve yüzer araçların meyil deneyi sonuçlarını stabilite hesaplarını ve her tür yük yakıt yükleme durumlarını yükleme sörveyi gemi yat ve yüzer araçların ana güvertelerinin yüklü su hattına mesafesi olan fribord değerini ve meyil trim açılarını ölçerek yapmaktadır Ana güverte etrafına kolaylıkla yerleştirilen maksimum 10 adet dış cihaz meyil trim ve fribord mesafesi verilerini geminin kumanda merkezi olan kokpit köprüüstüne konumlandırılmış olan merkez cihaza yollar ve buradan da istenilen bilgisayara veriler aktarılır ve yine bu proje kapsamında yazılacak olan bilgisayar programı tarafından kullanılır değerlendirilir ve sonuçları istenilen yere yollanabilir.