İMAM HATİP LİSESİ MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK DİJİTAL İÇERİK ÜRETME EĞİTİMİ


Türkyılmaz H. (Yürütücü), ULUAĞAÇ Y., AKAY T. R.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2023 - 2024

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Temmuz 2023
  • Bitiş Tarihi: Aralık 2024

Proje Özeti

Amaç: Bilim ve teknolojideki gelişmeler, iletişim imkânlarının çeşitlenmesi, bilginin yoğun bir biçimde artması, dünyanın içinden geçtiği süreç ülkemizin eğitim politikalarını da doğrudan etkilemektedir. Son yıllardaki gelişmeler eğitim sistemine de yansımış, eğitim-öğretim sürecinde teknolojik imkânlardan yararlanılmaya gayret gösterilmiştir. Bu amaçla okullarda "Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi" başlatılmış, sınıflara akıllı tahtalar yerleştirilmiş, öğrencilere tabletler dağıtılmıştır.

Bunun yanında COVİD-19 salgın sürecinde bütün okulların kapalı olması sebebiyle Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) uzaktan eğitim sistemine geçmiş, bütün öğrenci ve öğretmenler on-line platformalar üzerinden ders yapmak zorunda kalmışlardır. Gerek okulların açık olduğu yüz yüze eğitimin yapıldığı, akıllı tahta ve tabletlerin kullanıldığı dönemde gerekse zorunlu olarak uzaktan eğitimin uygulandığı pandemi sürecinde en önemli eksikliği hissedilen konu, dijital içeriklerin yetersiz kalması olmuştur. Bu eksiklik ve ihtiyaçtan hareketle proje kapsamında MEB bünyesinde görev almayı düşünen İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri (İHL)  Öğretmen adaylarına yönelik, İHL derslerine yönelik dijital içerik üretme eğitimi verilmesi ve atölyeler yoluyla ilgili derslere ait dijital içeriklerin üretilmesi planlanmaktadır. Bilindiği gibi İlahiyat Fakültesi, hem MEB bünyesinde görev alacak öğretmeleri hem de Diyanet işleri Başkanlığı bünyesinde görev alacak din görevlilerini yetiştiren bir kurumdur.

Kapsamı, hedef kitlesi, yöntem ve süresi: Projemizin hedef kitlesini Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencilerinden MEB bünyesinde çalışmayı düşünen kişiler oluşturmaktadır. Proje kapsamında 25 kişi eğitim ve atölye çalışmalarına katılacaktır. Proje 18 aylık bir sürede tamamlanacaktır.

Konunun özgün değeri: Ülkemizde özellikle İHL alanında zihin haritaları ile üretilmiş içeriklerin bulunmadığı düşünüldüğünde projenin hem yeni teknolojileri kullanmayı öğretmesi ve hem de dijital dönüşüme katkı sağlaması anlamında özgün olduğu düşünülmektedir.