Türkyılmaz H. (Yürütücü), ULUAĞAÇ Y., AKAY T. R.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2023 - 2024
Amaç: Bilim ve teknolojideki gelişmeler, iletişim imkânlarının
çeşitlenmesi, bilginin yoğun bir biçimde artması, dünyanın içinden geçtiği
süreç ülkemizin eğitim politikalarını da doğrudan etkilemektedir. Son yıllardaki
gelişmeler eğitim sistemine de yansımış, eğitim-öğretim sürecinde teknolojik imkânlardan
yararlanılmaya gayret gösterilmiştir. Bu amaçla okullarda "Fırsatları
Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi" başlatılmış, sınıflara akıllı
tahtalar yerleştirilmiş, öğrencilere tabletler dağıtılmıştır.
Bunun
yanında COVİD-19 salgın sürecinde bütün okulların kapalı olması sebebiyle Milli
Eğitim Bakanlığı (MEB) uzaktan eğitim sistemine geçmiş, bütün öğrenci ve
öğretmenler on-line platformalar üzerinden ders yapmak zorunda kalmışlardır.
Gerek okulların açık olduğu yüz yüze eğitimin yapıldığı, akıllı tahta ve
tabletlerin kullanıldığı dönemde gerekse zorunlu olarak uzaktan eğitimin
uygulandığı pandemi sürecinde en önemli eksikliği hissedilen konu, dijital
içeriklerin yetersiz kalması olmuştur. Bu eksiklik ve ihtiyaçtan hareketle proje
kapsamında MEB bünyesinde görev almayı düşünen İmam
Hatip Lisesi Meslek Dersleri (İHL)
Öğretmen adaylarına yönelik, İHL derslerine yönelik dijital içerik
üretme eğitimi verilmesi ve atölyeler yoluyla ilgili derslere ait dijital
içeriklerin üretilmesi planlanmaktadır. Bilindiği gibi İlahiyat Fakültesi, hem MEB
bünyesinde görev alacak öğretmeleri hem de Diyanet işleri Başkanlığı bünyesinde
görev alacak din görevlilerini yetiştiren bir kurumdur.
Kapsamı, hedef kitlesi, yöntem ve süresi: Projemizin hedef kitlesini Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
öğrencilerinden MEB bünyesinde çalışmayı düşünen kişiler oluşturmaktadır. Proje
kapsamında 25 kişi eğitim ve atölye çalışmalarına katılacaktır. Proje 18 aylık
bir sürede tamamlanacaktır.
Konunun özgün
değeri: Ülkemizde özellikle İHL
alanında zihin haritaları ile üretilmiş içeriklerin bulunmadığı düşünüldüğünde
projenin hem yeni teknolojileri kullanmayı öğretmesi ve hem de dijital dönüşüme
katkı sağlaması anlamında özgün olduğu düşünülmektedir.