İLAHİYAT FAKÜLTELERİ MÜFREDATINDA FELSEFE GRUBUDERSLERİNİN ÖĞRENCİLER ÜZERİNDEKİ İŞLEVİ


Creative Commons License

Toktaş F. (Yürütücü), Keyifli Ş., Yıldırım F., Esen B.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2015 - 2016

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Nisan 2015
  • Bitiş Tarihi: Mayıs 2016

Proje Özeti

Bu proje, İlahiyat Fakültelerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin Felsefe ve Din Bilimleri

Bölümü altında verilen derslere yönelik algı ve tutumlarını belirlemek amacını taşımaktadır. Bu

amacı gerçekleştirmek adına Türkiye geneli İlahiyat Fakültelerinde toplamda 6097 lisans

öğrencisiyle anket uygulanmıştır. Bu anketin genel sonucuna göre orta öğretimde kazandıkları

eğilim ya da fakülteye başlar başlamaz Felsefe ve Din Bilimleri derslerine yönelik olumsuz

önyargılarla karşıt bir tutum içerisinde bulundukları; ilgili dersleri aldıktan mezun aşamasına

geldikleri dönemde önceki olumsuz tutumu büyük ölçüde olumlu yöne doğru değiştirdikleri

görülmektedir. Bu sonuç, öğrencilerin başlangıçta sergiledikleri olumsuz tavrın, bizatihi Felsefe ve

Din Bilimleri grubu derslerinin müfredatının içeriği ve işlevinden ve bu derslerin içeriğini henüz

bilmeyen öğrencilerden kaynaklanmadığını; bu tutumun kaynağının örgün öğretim dışı kaynağının

olduğunu açıkça göstermektedir. Söz konusu kaynağın ne olduğunu belirlemek çalışmanın sınırları

dışında kalmakla birlikte bu proje, ilgili durumun başka araştırmalarla incelenmesi gereğini ortaya

koymaktadır. Projenin bir başka önerisi ise Felsefe ve Din Bilimleri grubu derslerinin İlahiyat

Fakültesi öğrencilerine sağladığı kazanımların geliştirilmesi gerekliliğiyle birlikte bu kazanımların,

özellikle Temel İslâm Bilimleri Bölümü dersleriyle de koordinasyonun sağlanmasıdır.