Toktaş F. (Yürütücü), Keyifli Ş., Yıldırım F., Esen B.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2015 - 2016
Bu proje, İlahiyat Fakültelerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin Felsefe ve Din Bilimleri
Bölümü altında verilen derslere yönelik algı ve tutumlarını belirlemek amacını taşımaktadır. Bu
amacı gerçekleştirmek adına Türkiye geneli İlahiyat Fakültelerinde toplamda 6097 lisans
öğrencisiyle anket uygulanmıştır. Bu anketin genel sonucuna göre orta öğretimde kazandıkları
eğilim ya da fakülteye başlar başlamaz Felsefe ve Din Bilimleri derslerine yönelik olumsuz
önyargılarla karşıt bir tutum içerisinde bulundukları; ilgili dersleri aldıktan mezun aşamasına
geldikleri dönemde önceki olumsuz tutumu büyük ölçüde olumlu yöne doğru değiştirdikleri
görülmektedir. Bu sonuç, öğrencilerin başlangıçta sergiledikleri olumsuz tavrın, bizatihi Felsefe ve
Din Bilimleri grubu derslerinin müfredatının içeriği ve işlevinden ve bu derslerin içeriğini henüz
bilmeyen öğrencilerden kaynaklanmadığını; bu tutumun kaynağının örgün öğretim dışı kaynağının
olduğunu açıkça göstermektedir. Söz konusu kaynağın ne olduğunu belirlemek çalışmanın sınırları
dışında kalmakla birlikte bu proje, ilgili durumun başka araştırmalarla incelenmesi gereğini ortaya
koymaktadır. Projenin bir başka önerisi ise Felsefe ve Din Bilimleri grubu derslerinin İlahiyat
Fakültesi öğrencilerine sağladığı kazanımların geliştirilmesi gerekliliğiyle birlikte bu kazanımların,
özellikle Temel İslâm Bilimleri Bölümü dersleriyle de koordinasyonun sağlanmasıdır.