Gülersoy A. E., Demir S.(Yürütücü)
TÜBİTAK Projesi, 2021 - 2022
Sosyal bilgiler, insanı ve içinde yaşadığı toplumu konu edinmekte ve toplumla iç içe bulunmaktadır. Bu nedenle sosyal bilgiler dersinde öğretmenler konuları aktarırken, edindiği deneyimleri gizli veya açık biçimde öğrencilerine yansıtırlar. Bu çalışmanın temel amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin günlük yaşama ait deneyimlerini sosyal bilgiler dersinde kullanmalarına ilişkin görüşleri doğrultusunda bir değerlendirme yapmaktır. Bu çalışmada nitel araştırma yaklaşımına uygun olarak olgu-bilim (fenomonoloji) deseni kullanılacaktır. Araştırmanın çalışma grubunu nitel araştırma yaklaşımlarına uygun olarak İzmir’de Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapmakta olan sosyal bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılacaktır (Ek 2). Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemi kapsamında betimsel analiz tekniğinden yararlanılacaktır. |
Anahtar Kelimeler: sosyal bilgiler, sosyal bilgiler öğretmenleri, günlük yaşam, deneyimler, eğitim-öğretim |