Prof. Dr. GÜLTEN ŞENDUR


Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Kimya Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Kimya Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: Researchgate

Metrikler

Yayın

80

Yayın (WoS)

8

Yayın (Scopus)

10

Atıf (WoS)

59

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

75

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (Scholar)

438

H-İndeks (Scholar)

11

Atıf (TrDizin)

6

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

168

H-İndeks (Sobiad)

6

Atıf (Diğer Toplam)

41

Proje

7

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2004 - 2009

2004 - 2009

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Öğretmenliği (Dr), Türkiye

2001 - 2004

2001 - 2004

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

1997 - 2001

1997 - 2001

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2009

2009

Doktora

Kimyasal denge ünitesindeki kavram yanılgılarının önlenmesi için Ausubel’xxin anlamlı öğretme yönteminin uygulanması

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Öğretmenliği (Dr)

2004

2004

Yüksek Lisans

Buharlaşma, kaynama konularındaki kavram yanılgılarının önlenmesi için Ausubel’xxin anlamlı öğretme yönteminin uygulanması

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Kimya Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
Scopus (8)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (5)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretim Sürecinde Dijital Hikaye Kullanımına Yönelik Değerlendirmeleri: Bir Swot Analizi

Karagülmez C., Çiçek E., Aydar E., Saltık G., Kafadar F., Şendur G.

4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, M, Bursa, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2023, ss.299-300, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. Kimya Öğretmen Adaylarının Organik Kimyadaki Anlamlı Öğrenmelerinin Sistematik Değerlendirme Soru Diyagramı ile İncelenmesi: Alkenler Konusu

Kartdere O., Şendur G.

III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.65, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. Kimya Öğretmen Adaylarının Organik Kimya Dersinde Oluşturdukları Dijital Çizgi Roman Deneyimleri: Aromatiklik Konusu

Otman T., Şendur G.

III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.63-64, (Özet Bildiri)

2021

2021

4. Organik Kimya Öğretiminde Kahoot Uygulamasına Yönelik Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Karakuş R., Beyazgül B., Otman T., Şendur G.

2. Uluslarası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, ss.50-51, (Özet Bildiri)

2020

2020

5. Bilsem Öğrencileri Kimya Ve Kimyacıyı Nasıl Algılıyor?

Sapa Y., Şendur G., Kılıç M.

2. Uluslarası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.68-69, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. Kimya Öğretmen Adaylarının Organik Kimyada Mobil Öğrenme Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri: Nükleofilik Sübstitüsyon Tepkimeleri Örneği

ŞENDUR G.

1. Uluslarası Bilim, Eğitim, Sanat Ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

10. Nasıl Bir Organik Kimya

ŞENDUR G.

Eğitimde Değişim Konferansı, Türkiye, 16 Şubat 2019

2018

2018

14. Öğretmen Adaylarının Atom Kavramına DairDüşüncelerinin Zihin Haritaları ile Belirlenmesi

ŞENDUR G., ÇALIŞKAN S., SEZGİN SELÇUK G.

II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve AraştırmaSempozyumu, 26 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. ARGÜMANTASYON TEMELİ ÖĞRETİMİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAMSAL ANLAMALARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: AROMATİK BİLEŞİKLERİ KONUSU

ŞENDUR G., KURT E., HEKİMOĞLU B., ESEN H.

2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.98-99, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ AROMATİK BİLEŞİKLERİN TEPKİMELERİNDE KURDUKLARI ANLAMLI BAĞLANTI VE ÖĞRENME ZORLUKLARININ SİSTEMSEL DİYAGRAM İLE İNCELENMESİ

ŞENDUR G.

2. Uluslarası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.111, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. Kavram Karikatürlerinin Organik Kimyadaki Kavramsal Değişim Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi: Alkoller Konusu

ŞENDUR G., SAPA Y., GÜRER N., ATASEVEN B.

Vth International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.921-922, (Özet Bildiri)

2015

2015

26. İpucu kartları kullanarak kimya öğretmen adaylarının kavramsal zorluklarının belirlenmesi: izomeri konusu

ŞENDUR G., TOKU A.

IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

29. Ortaöğretim 9,10,11,12. Sınıf Öğrencilerinin Organik Moleküller için Kullandıkları Molekül Çizimlerinin Tespiti

Özbayrak Azman Ö., Şendur G., İlgün B., Demirel B.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014, ss.54, (Özet Bildiri)

2014

2014

30. stasyon Tekniğinin Organik Kimyada Bir Uygulaması: Alkenler Örneği

Toku A., Şendur G.

11. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014, ss.43, (Özet Bildiri)

2013

2013

31. Rol yapma tekniğinin kimya tarihinde bir uygulaması: kimyadaki ünlü kadın bilim insanları.

Şendur G.

3. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.30-31, (Özet Bildiri)

2013

2013

34. A Study Toward Teaching The History of Chemistry for Prospective Chemistry Teachers

Şendur G., Polat M., Kazancı C.

2nd Conference on New Trends in Science Education, Krakow, Polonya, 2 - 05 Temmuz 2013, ss.23, (Özet Bildiri)

2013

2013

35. Doğadan Kimyaya Helenistik Dönem

Şendur G., Şenoğlu Y., İlgün B.

1. Uluslarası Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğrenci Kongresi , Burdur, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2013, ss.44-45, (Özet Bildiri)

2013

2013

36. Rönesans Döneminde Kimya

Çakır T., Hasanoğlu G., Turan Z., Şendur G.

1. Uluslarası Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğrenci Kongresi, Burdur, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2013, ss.23, (Özet Bildiri)

2013

2013

37. Kimya Tarihin Doğuşu

Demirel B., Kurt M., Şendur G.

1. Uluslarası Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğrenci Kongresi , Burdur, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2013, ss.45, (Özet Bildiri)

2012

2012

38. Kimya öğretmen adaylarının metaforlar yardımı ile zihinsel modellerinin belirlenmesi: kimyasal bağlar örneği

Şendur G.

10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.44, (Özet Bildiri)

2012

2012

39. Kavramsal değişimi sağlamada bir yöntem: kavram çarkı diyagramları..

Şendur G., Kazancı C., Kelebek M. B.

10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.56, (Özet Bildiri)

2011

2011

40. Approaching Conceptual Change through a Learning Cycle Model Teaching A Case of Functional Groups

AKKUZU N., ŞENDUR G.

World Conference on New Trends in Science Education(WCNTSE), Kuşadası-Aydın, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.82, (Özet Bildiri)

2011

2011

41. Hydrocarbons Inquiry A Learning Cycle Lesson

ŞENDUR G., AKKUZU N.

World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Kuşadası-Aydın, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.83, (Özet Bildiri)

2011

2011

42. Investigating cognitive structures of freshmen on atom and quantum numbers through word association test

Golgir S., Şendur G., Alpat Ş.

World Conferences on New Trends İn Science Education, İzmir, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.50, (Özet Bildiri)

2011

2011

43. Effectiveness of conceptual change texts on students' understanding in organic chemistry: the case o.

Şendur G., Toprak M.

Word Conference ob New Trends in Science Education, İzmir, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.65, (Özet Bildiri)

2011

2011

44. Kavramsal değişim metinlerinin organik kimya üzerindeki bir uygulaması: alkenler örneği.

Şendur G., Toprak M.

International Educational Technology Conference , İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, ss.68, (Özet Bildiri)

2011

2011

45. Öğrencilerde Bilimsel Süreç Becerilerinin Geliştirilmesinde I Diyagramlarının Rolü

ŞENDUR G., AKKUZU N.

International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, ss.1839, (Özet Bildiri)

2010

2010

46. An analysis of analogies used in secondary chemistry textbooks

ŞENDUR G., Toprak M., Pekmez E. S.

1st World Conference on Information Technology (WCIT), İstanbul, Türkiye, 6 - 10 Ekim 2010, cilt.3, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

47. A study of determination of pre-service chemistry teachers' understanding about acids and bases

ŞENDUR G., ÖZBAYRAK AZMAN Ö., UYULGAN M. A.

1st World Conference on Information Technology (WCIT), İstanbul, Türkiye, 6 - 10 Ekim 2010, cilt.3, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

48. Analyzing of Students' Misconceptions about Chemical Equilibrium.

Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.

Iconte, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2010, ss.88-90, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

49. Kimya Eğitiminde Kavramsal Değişimi Değerlendirmede Bir Ölçme Aracı: Kelime İletişim Testleri

Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.45, (Özet Bildiri)

2010

2010

50. Kavram Yanılgılarının Önlenmesinde Analojilerin Etkisi..

Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.

24. Ulusal Kimya Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 29 Haziran - 02 Temmuz 2010, ss.45, (Özet Bildiri)

2010

2010

51. The Impact of the Analogies on Chemistry Achievement...

Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.

International Conference on New Horizon in Education, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2010, ss.78, (Özet Bildiri)

2010

2010

52. 11th Grade Students' Misconceptions About Chemical Equilibrium

Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.

The Second International Educational Congress of Educational Research, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, ss.88, (Özet Bildiri)

2010

2010

53. Buharlaşma ve kaynama konularındaki kavram yanılgılarının önlenmesinde animasyonların etkisi

Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.

International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010, ss.82, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Kimya Öğretiminde Sanal Laboratuvarlar

Kılınç Alpat S., Şendur G.

Kimya Öğretiminde Teknoloji Uygulamaları, ŞENDUR GÜLTEN,UYULGAN MELİS ARZU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.115-158, 2024

2024

2024

2. Kimya Öğretiminde Dijital Hikâyeler

Kılınç Alpat S., Şendur G.

Kimya Öğretiminde Teknoloji Uygulamaları, ŞENDUR GÜLTEN,UYULGAN MELİS ARZU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.303-330, 2024

2023

2023

3. Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi ve Grafiksel Araçların Kullanımı

COŞTU B., ŞENDUR G.

Fen Öğretimi I, Ergun Mustafa, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.257-300, 2023

2022

2022

4. Systemic Assessment Questions as a Means of Assessment in Organic Chemistry

ŞENDUR G.

Student Reasoning in Organic Chemistry: Research Advances and Evidence-based Instructional Practices , Nicole Graulich, Ginger Shultz, Editör, Royal Society of Chemistry , Cambridge, ss.179-193, 2022

2019

2019

5. Hal Değişimi

COŞTU B., ŞENDUR G.

Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları Tespiti ve Giderilmesi, Canan Laçin ŞİMŞEK, Editör, Pegem, Ankara, ss.94-115, 2019

2018

2018

6. Kavram Öğretimi

Coştu B., Şendur G.

Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Ahmate Tekbıyık,Gültekin Çakmakçı, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK, Ankara, ss.41-84, 2018

2017

2017

7. Aminler

ŞENDUR G.

Genel Kimya IV Organik Kimya, Nakipğolu, Canan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.315-326, 2017

2017

2017

8. Karboksilli Asitler

ŞENDUR G.

Genel Kimya 4 Organik Kimya, Nakiboğlu, Canan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.277-305, 2017

2015

2015

9. "Kavramsal Değişim Metinleri Yardımıyla Organik Kimya Öğretimi.",

Şendur G.

, Kimya öğretimi: öğretmen eğitimcileri, öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri, , Prof. Dr. Alipaşa Ayas,Prof. Dr. Mustafa Sözbilir, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.385-399, 2015

Desteklenen Projeler

2024 - 2025

2024 - 2025

Fen Bilimleri Öğretiminde Dijital Dönüşüm Teknolojilerinin EntegrasyonuSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

(Proje Özeti)
Özcan E. G. (Yürütücü), Karadeniz E., Şendur G., Bukova Güzel E., Birant K. U., Özcanhan M. H., et al.

2022 - 2022

2022 - 2022

Bilime Sihirli Yolculuk

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

(Proje Özeti)
Üstün S.(Yürütücü), Uyulgan M. A., Şendur G., Özdemir D., Metin Peten D., Akkuzu Güven N., et al.

2021 - 2022

2021 - 2022

Web 2.0 Araçları İle Fen Bilimleri Ve Matematik Öğretiminde İnovatif Ölçme

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Creative Commons License
Özcan E. G. (Yürütücü), Bukova Güzel E., Şendur G., Akbay L., Yiğit Koyunkaya M., Ünal Çoban G., et al.

2014 - 2014

2014 - 2014

Fen Bilimleri Öğretmenleri İzmir Aktif Öğrenme Etkinlikleri Eğitiminde 1

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Sezgin Selçuk G. (Yürütücü), Şendur G.

2012 - 2014

2012 - 2014

Kimyasal Reaksiyonlarda Hız Konusunun, Örnek Olaya Dayalı Öğretiminin Öğrencilerin Kavramsal Algılamalarına Etkisi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans

ŞENDUR G. (Yürütücü)

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Haziran 2021

Haziran 2021

JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION

SCI-E Kapsamındaki Dergi

Şubat 2020

Şubat 2020

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2019

Mayıs 2019

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2018

Ağustos 2018

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2016

Ekim 2016

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2015

Eylül 2015

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2015

Haziran 2015

KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2014

Ekim 2014

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2014

Ağustos 2014

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Nisan 2021

Nisan 2021

TÜBİTAK Projesi

2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Dokuz Eylül Üniversitesi, Türkiye

Mayıs 2020

Mayıs 2020

TÜBİTAK Projesi

2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Dokuz Eylül Üniversitesi, Türkiye



Davetli Konuşmalar

Eylül 2021

Eylül 2021

7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi Organik Kimya Öğreniminde Karşılaşılan Sorunlar, Nedenleri ve Çözüm Önerileri

Konferans

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 59

h-indeksi (WOS): 5

Jüri Üyelikleri

Temmuz-2022

Temmuz 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Hasan Hüseyin AKTAŞ Yüksek Lisans Tez Savunma Sınavı - Dokuz Eylül Üniversitesi

Nisan-2022

Nisan 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Yavuz Selim Çelik'in Yüksek Lisans Tez savunma sınavı - Dokuz Eylül Üniversitesi