Prof. GÜLTEN ŞENDUR


Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Kimya Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Research Areas: Social Sciences (Soc)


Avesis Research Areas: Education in Chemistry


Names in Publications: Researchgate

Metrics

Publication

80

Publication (WoS)

8

Publication (Scopus)

10

Citation (WoS)

59

H-Index (WoS)

5

Citation (Scopus)

75

H-Index (Scopus)

6

Citation (Scholar)

438

H-Index (Scholar)

11

Citation (TrDizin)

6

H-Index (TrDizin)

2

Citation (Sobiad)

168

H-Index (Sobiad)

6

Citation (Sum Other)

41

Project

7

Thesis Advisory

7

Open Access

6
UN Sustainable Development Goals

Education

2004 - 2009

2004 - 2009

Doctorate

Dokuz Eylul University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Öğretmenliği (Dr), Turkey

2001 - 2004

2001 - 2004

Postgraduate

Dokuz Eylul University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Turkey

1997 - 2001

1997 - 2001

Undergraduate

Dokuz Eylul University, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Turkey

Dissertations

2009

2009

Doctorate

Kimyasal denge ünitesindeki kavram yanılgılarının önlenmesi için Ausubel’xxin anlamlı öğretme yönteminin uygulanması

Dokuz Eylul University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Öğretmenliği (Dr)

2004

2004

Postgraduate

Buharlaşma, kaynama konularındaki kavram yanılgılarının önlenmesi için Ausubel’xxin anlamlı öğretme yönteminin uygulanması

Dokuz Eylul University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Research Areas

Education in Chemistry

Academic Positions

2022 - Present

2022 - Present

Professor

Dokuz Eylul University, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Articles

All (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
Scopus (8)
TRDizin (4)
Other Publications (5)

Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences

2023

2023

1. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretim Sürecinde Dijital Hikaye Kullanımına Yönelik Değerlendirmeleri: Bir Swot Analizi

Karagülmez C., Çiçek E., Aydar E., Saltık G., Kafadar F., Şendur G.

4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, M, Bursa, Turkey, 18 - 21 May 2023, pp.299-300, (Summary Text)

2022

2022

2. Kimya Öğretmen Adaylarının Organik Kimyadaki Anlamlı Öğrenmelerinin Sistematik Değerlendirme Soru Diyagramı ile İncelenmesi: Alkenler Konusu

Kartdere O., Şendur G.

III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2022, pp.65, (Summary Text)

2022

2022

3. Kimya Öğretmen Adaylarının Organik Kimya Dersinde Oluşturdukları Dijital Çizgi Roman Deneyimleri: Aromatiklik Konusu

Otman T., Şendur G.

III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2022, pp.63-64, (Summary Text)

2021

2021

4. Organik Kimya Öğretiminde Kahoot Uygulamasına Yönelik Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Karakuş R., Beyazgül B., Otman T., Şendur G.

2. Uluslarası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Turkey, 28 - 29 May 2021, pp.50-51, (Summary Text)

2020

2020

5. Bilsem Öğrencileri Kimya Ve Kimyacıyı Nasıl Algılıyor?

Sapa Y., Şendur G., Kılıç M.

2. Uluslarası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Turkey, 19 - 22 November 2020, pp.68-69, (Summary Text)

2019

2019

10. Nasıl Bir Organik Kimya

ŞENDUR G.

Eğitimde Değişim Konferansı, Turkey, 16 February 2019

2018

2018

14. Öğretmen Adaylarının Atom Kavramına DairDüşüncelerinin Zihin Haritaları ile Belirlenmesi

ŞENDUR G., ÇALIŞKAN S., SEZGİN SELÇUK G.

II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve AraştırmaSempozyumu, 26 - 28 April 2018, (Summary Text)

2017

2017

15. ARGÜMANTASYON TEMELİ ÖĞRETİMİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAMSAL ANLAMALARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: AROMATİK BİLEŞİKLERİ KONUSU

ŞENDUR G., KURT E., HEKİMOĞLU B., ESEN H.

2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Turkey, 28 September - 01 October 2017, pp.98-99, (Summary Text)

2017

2017

16. KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ AROMATİK BİLEŞİKLERİN TEPKİMELERİNDE KURDUKLARI ANLAMLI BAĞLANTI VE ÖĞRENME ZORLUKLARININ SİSTEMSEL DİYAGRAM İLE İNCELENMESİ

ŞENDUR G.

2. Uluslarası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Turkey, 28 September - 01 October 2017, pp.111, (Summary Text)

2017

2017

20. Kavram Karikatürlerinin Organik Kimyadaki Kavramsal Değişim Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi: Alkoller Konusu

ŞENDUR G., SAPA Y., GÜRER N., ATASEVEN B.

Vth International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Turkey, 11 - 14 May 2017, pp.921-922, (Summary Text)

2015

2015

26. İpucu kartları kullanarak kimya öğretmen adaylarının kavramsal zorluklarının belirlenmesi: izomeri konusu

ŞENDUR G., TOKU A.

IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Turkey, 7 - 10 September 2015, (Summary Text)

2014

2014

29. Ortaöğretim 9,10,11,12. Sınıf Öğrencilerinin Organik Moleküller için Kullandıkları Molekül Çizimlerinin Tespiti

Özbayrak Azman Ö., Şendur G., İlgün B., Demirel B.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 13 September 2014, pp.54, (Summary Text)

2014

2014

30. stasyon Tekniğinin Organik Kimyada Bir Uygulaması: Alkenler Örneği

Toku A., Şendur G.

11. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 13 September 2014, pp.43, (Summary Text)

2013

2013

31. Rol yapma tekniğinin kimya tarihinde bir uygulaması: kimyadaki ünlü kadın bilim insanları.

Şendur G.

3. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Turkey, 5 - 07 September 2013, pp.30-31, (Summary Text)

2013

2013

34. A Study Toward Teaching The History of Chemistry for Prospective Chemistry Teachers

Şendur G., Polat M., Kazancı C.

2nd Conference on New Trends in Science Education, Krakow, Poland, 2 - 05 July 2013, pp.23, (Summary Text)

2013

2013

35. Doğadan Kimyaya Helenistik Dönem

Şendur G., Şenoğlu Y., İlgün B.

1. Uluslarası Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğrenci Kongresi , Burdur, Turkey, 9 - 11 May 2013, pp.44-45, (Summary Text)

2013

2013

36. Rönesans Döneminde Kimya

Çakır T., Hasanoğlu G., Turan Z., Şendur G.

1. Uluslarası Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğrenci Kongresi, Burdur, Turkey, 9 - 11 May 2013, pp.23, (Summary Text)

2013

2013

37. Kimya Tarihin Doğuşu

Demirel B., Kurt M., Şendur G.

1. Uluslarası Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğrenci Kongresi , Burdur, Turkey, 9 - 11 May 2013, pp.45, (Summary Text)

2012

2012

38. Kimya öğretmen adaylarının metaforlar yardımı ile zihinsel modellerinin belirlenmesi: kimyasal bağlar örneği

Şendur G.

10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Turkey, 27 - 30 June 2012, pp.44, (Summary Text)

2012

2012

39. Kavramsal değişimi sağlamada bir yöntem: kavram çarkı diyagramları..

Şendur G., Kazancı C., Kelebek M. B.

10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Turkey, 27 - 30 June 2012, pp.56, (Summary Text)

2011

2011

40. Approaching Conceptual Change through a Learning Cycle Model Teaching A Case of Functional Groups

AKKUZU N., ŞENDUR G.

World Conference on New Trends in Science Education(WCNTSE), Kuşadası-Aydın, Turkey, 19 - 23 September 2011, pp.82, (Summary Text)

2011

2011

41. Hydrocarbons Inquiry A Learning Cycle Lesson

ŞENDUR G., AKKUZU N.

World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Kuşadası-Aydın, Turkey, 19 - 23 September 2011, pp.83, (Summary Text)

2011

2011

42. Investigating cognitive structures of freshmen on atom and quantum numbers through word association test

Golgir S., Şendur G., Alpat Ş.

World Conferences on New Trends İn Science Education, İzmir, Turkey, 19 - 23 September 2011, pp.50, (Summary Text)

2011

2011

43. Effectiveness of conceptual change texts on students' understanding in organic chemistry: the case o.

Şendur G., Toprak M.

Word Conference ob New Trends in Science Education, İzmir, Turkey, 19 - 23 September 2011, pp.65, (Summary Text)

2011

2011

44. Kavramsal değişim metinlerinin organik kimya üzerindeki bir uygulaması: alkenler örneği.

Şendur G., Toprak M.

International Educational Technology Conference , İstanbul, Turkey, 25 - 27 May 2011, pp.68, (Summary Text)

2011

2011

45. Öğrencilerde Bilimsel Süreç Becerilerinin Geliştirilmesinde I Diyagramlarının Rolü

ŞENDUR G., AKKUZU N.

International Educational Technology Conference, İstanbul, Turkey, 25 - 27 May 2011, pp.1839, (Summary Text)

2010

2010

46. An analysis of analogies used in secondary chemistry textbooks

ŞENDUR G., Toprak M., Pekmez E. S.

1st World Conference on Information Technology (WCIT), İstanbul, Turkey, 6 - 10 October 2010, vol.3, (Full Text) identifier identifier

2010

2010

47. A study of determination of pre-service chemistry teachers' understanding about acids and bases

ŞENDUR G., ÖZBAYRAK AZMAN Ö., UYULGAN M. A.

1st World Conference on Information Technology (WCIT), İstanbul, Turkey, 6 - 10 October 2010, vol.3, (Full Text) identifier identifier

2010

2010

48. Analyzing of Students' Misconceptions about Chemical Equilibrium.

Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.

Iconte, Antalya, Turkey, 11 - 13 November 2010, pp.88-90, (Full Text)

2010

2010

49. Kimya Eğitiminde Kavramsal Değişimi Değerlendirmede Bir Ölçme Aracı: Kelime İletişim Testleri

Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010, pp.45, (Summary Text)

2010

2010

50. Kavram Yanılgılarının Önlenmesinde Analojilerin Etkisi..

Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.

24. Ulusal Kimya Kongresi, Zonguldak, Turkey, 29 June - 02 July 2010, pp.45, (Summary Text)

2010

2010

51. The Impact of the Analogies on Chemistry Achievement...

Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.

International Conference on New Horizon in Education, Gazimagusa, Cyprus (Kktc), 23 - 25 June 2010, pp.78, (Summary Text)

2010

2010

52. 11th Grade Students' Misconceptions About Chemical Equilibrium

Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.

The Second International Educational Congress of Educational Research, Antalya, Turkey, 29 April - 02 May 2010, pp.88, (Summary Text)

2010

2010

53. Buharlaşma ve kaynama konularındaki kavram yanılgılarının önlenmesinde animasyonların etkisi

Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.

International Educational Technology Conference, İstanbul, Turkey, 26 - 28 April 2010, pp.82, (Summary Text)

Books

2024

2024

1. Kimya Öğretiminde Sanal Laboratuvarlar

Kılınç Alpat S., Şendur G.

in: Kimya Öğretiminde Teknoloji Uygulamaları, ŞENDUR GÜLTEN,UYULGAN MELİS ARZU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.115-158, 2024

2024

2024

2. Kimya Öğretiminde Dijital Hikâyeler

Kılınç Alpat S., Şendur G.

in: Kimya Öğretiminde Teknoloji Uygulamaları, ŞENDUR GÜLTEN,UYULGAN MELİS ARZU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.303-330, 2024

2023

2023

3. Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi ve Grafiksel Araçların Kullanımı

COŞTU B., ŞENDUR G.

in: Fen Öğretimi I, Ergun Mustafa, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.257-300, 2023

2022

2022

4. Systemic Assessment Questions as a Means of Assessment in Organic Chemistry

ŞENDUR G.

in: Student Reasoning in Organic Chemistry: Research Advances and Evidence-based Instructional Practices , Nicole Graulich, Ginger Shultz, Editor, Royal Society of Chemistry , Cambridge, pp.179-193, 2022

2019

2019

5. Hal Değişimi

COŞTU B., ŞENDUR G.

in: Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları Tespiti ve Giderilmesi, Canan Laçin ŞİMŞEK, Editor, Pegem, Ankara, pp.94-115, 2019

2018

2018

6. Kavram Öğretimi

Coştu B., Şendur G.

in: Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Ahmate Tekbıyık,Gültekin Çakmakçı, Editor, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK, Ankara, pp.41-84, 2018

2017

2017

7. Aminler

ŞENDUR G.

in: Genel Kimya IV Organik Kimya, Nakipğolu, Canan, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.315-326, 2017

2017

2017

8. Karboksilli Asitler

ŞENDUR G.

in: Genel Kimya 4 Organik Kimya, Nakiboğlu, Canan, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.277-305, 2017

2015

2015

9. "Kavramsal Değişim Metinleri Yardımıyla Organik Kimya Öğretimi.",

Şendur G.

in: , Kimya öğretimi: öğretmen eğitimcileri, öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri, , Prof. Dr. Alipaşa Ayas,Prof. Dr. Mustafa Sözbilir, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.385-399, 2015

Funded Projects

2024 - 2025

2024 - 2025

Fen Bilimleri Öğretiminde Dijital Dönüşüm Teknolojilerinin EntegrasyonuSustainable Development

TUBITAK Project , 4005 - Science and Society Innovative Education Practices

(Project Abstract)
Özcan E. G. (Executive), Karadeniz E., Şendur G., Bukova Güzel E., Birant K. U., Özcanhan M. H., et al.

2022 - 2022

2022 - 2022

Bilime Sihirli Yolculuk

TUBITAK Project , 4004 - Nature Education and Science Schools

(Project Abstract)
Üstün S.(Executive), Uyulgan M. A., Şendur G., Özdemir D., Metin Peten D., Akkuzu Güven N., et al.

2021 - 2022

2021 - 2022

Web 2.0 Araçları İle Fen Bilimleri Ve Matematik Öğretiminde İnovatif Ölçme

TUBITAK Project , 4005 - Science and Society Innovative Education Practices

Creative Commons License
Özcan E. G. (Executive), Bukova Güzel E., Şendur G., Akbay L., Yiğit Koyunkaya M., Ünal Çoban G., et al.

2014 - 2014

2014 - 2014

Fen Bilimleri Öğretmenleri İzmir Aktif Öğrenme Etkinlikleri Eğitiminde 1

TUBITAK Project , 4005 - Science and Society Innovative Education Practices

Sezgin Selçuk G. (Executive), Şendur G.

2012 - 2014

2012 - 2014

Kimyasal Reaksiyonlarda Hız Konusunun, Örnek Olaya Dayalı Öğretiminin Öğrencilerin Kavramsal Algılamalarına Etkisi

Project Supported by Higher Education Institutions , BAP MSc

ŞENDUR G. (Executive)

Peer Reviews in Scientific Publications

June 2021

June 2021

JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION

Journal Indexed in SCI-E

February 2020

February 2020

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE

Journal Indexed in SSCI

May 2019

May 2019

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE

Journal Indexed in SSCI

August 2018

August 2018

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE

Journal Indexed in SSCI

October 2016

October 2016

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE

Journal Indexed in SSCI

September 2015

September 2015

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE

Journal Indexed in SSCI

June 2015

June 2015

KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI

Journal Indexed in SSCI

October 2014

October 2014

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE

Journal Indexed in SSCI

August 2014

August 2014

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE

Journal Indexed in SSCI

Scientific Project Refereeing

April 2021

April 2021

TUBITAK Project

2237 - Program for Supporting Project Training Activities, Dokuz Eylul University, Turkey

May 2020

May 2020

TUBITAK Project

2237 - Program for Supporting Project Training Activities, Dokuz Eylul University, Turkey



Invited Talks

September 2021

September 2021

7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi Organik Kimya Öğreniminde Karşılaşılan Sorunlar, Nedenleri ve Çözüm Önerileri

Conference

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi-Turkey

Citations

Total Citations (WOS): 59

h-index (WOS): 5

Jury Memberships

July-2022

July 2022

Post Graduate

Hasan Hüseyin AKTAŞ Yüksek Lisans Tez Savunma Sınavı - Dokuz Eylül Üniversitesi

April-2022

April 2022

Post Graduate

Yavuz Selim Çelik'in Yüksek Lisans Tez savunma sınavı - Dokuz Eylül Üniversitesi