Announcements & Documents
Thesis Documents
Download File
Education
2004 - 2009
2004 - 2009Doctorate
Dokuz Eylul University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Öğretmenliği (Dr), Turkey
2001 - 2004
2001 - 2004Postgraduate
Dokuz Eylul University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Turkey
1997 - 2001
1997 - 2001Undergraduate
Dokuz Eylul University, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Turkey
Dissertations
2009
2009Doctorate
Kimyasal denge ünitesindeki kavram yanılgılarının önlenmesi için Ausubel’xxin anlamlı öğretme yönteminin uygulanması
Dokuz Eylul University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Öğretmenliği (Dr)
2004
2004Postgraduate
Buharlaşma, kaynama konularındaki kavram yanılgılarının önlenmesi için Ausubel’xxin anlamlı öğretme yönteminin uygulanması
Dokuz Eylul University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Research Areas
Education in Chemistry
Academic Positions
2022 - Present
2022 - PresentProfessor
Dokuz Eylul University, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Supervised Theses
2023
2023Postgraduate
An investigation on pre-service chemistry teachers' classification in the subject of "Resonance", "Tautomer", "Hyperconjugation" by using card sorting technique
Şendur G. (Advisor)
T.OTMAN(Student)
2023
2023Postgraduate
Determining learning difficulties of prospective chemistry teachers on the subject of electrochemistry using clue cards
Şendur G. (Advisor)
Y.SAPA(Student)
2022
2022Postgraduate
A proposal for assessing pre-service chemistry teachers' meaningful learning in organic chemistry: Systemic assessment questions diagram
Şendur G. (Advisor)
O.Kartdere(Student)
2022
2022Postgraduate
Kimya öğretmen adaylarının tepkime türleri ve mekanizmalarını nasıl organize ettiklerinin araştırılması: Eliminasyon ve nükleofilik sübstitüsyon tepkimeleri
Sözbilir M., Şendur G. (Co-Advisor)
A.BANU(Student)
2021
2021Postgraduate
The investigation of pre-service chemistry teachers'written arguments in organic structure determination course in terms of quality of argument and learning difficulty
ŞENDUR G. (Advisor)
M.KILIÇ(Student)
2015
2015Postgraduate
Developing learning stations related to the interactions between chemical substances and examining their effects on academic achievements of 9th graders
ŞENDUR G. (Advisor)
G.YILMAZ(Student)
2013
2013Postgraduate
The effect of case-based learning instruction of chemical reaction rate on students conceptual understanding
ŞENDUR G. (Advisor)
A.ÜNAL(Student)
Articles
All (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
Scopus (8)
TRDizin (4)
Other Publications (5)
2021
20211. Organik Kimya Ders Kitaplarındaki Gösterimler: Alkil Halojenürlerin Nükleofilik Yer Değiştirme ve Ayrılma Tepkimeleri
ŞENDUR G.
Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi , vol.6, no.1, pp.71-92, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
20212. Effectiveness of Concept Cartoons on Pre-service Science Teachers’ Conceptual Understandings in Organic Chemistry
ŞENDUR G., SAPA Y., GÜRER N., ATASEVEN B.
Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi , vol.5, no.1, pp.25-50, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2020
20203. Modelleme Destekli TaTGA Etkinliklerinin Organik Kimya Dersindeki Etkinliğinin İncelenmesi: Rezonans Konusu
Şendur G., Otman T., Kafadar F., Aktaş E., Kaya M.
Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi , vol.3, no.3, pp.197-218, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
20204. How Does Argumentation-based Instruction Affect Pre-service Science Teachers’ Conceptual Understanding of Organic Chemistry? The Case of Aromatic Compounds
ŞENDUR G., KURT E., HEKİMOĞLU B.
online Fen Eğitimi , vol.5, no.1, pp.32-51, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
20205. An examination of pre-service chemistry teachers' meaningful understanding and learning difficulties about aromatic compounds using a systemic assessment questions diagram
ŞENDUR G.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, vol.21, no.1, pp.113-140, 2020 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2019
20196. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organik Kimyadaki Öğrenmelerinin SOLO Taksonomisine Göre İncelenmesi: Aromatik Bileşiklerin Tepkimeleri Konusu
ŞENDUR G.
İlköğretim Online
, vol.18, pp.642-662, 2019 (Scopus, TRDizin)
2017
20177. Does a course on the history and philosophy of chemistry have any effect on prospective chemistry teachers' perceptions? The case of chemistry and the chemist
Sendur G., Polat M., Kazanci C.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, vol.18, no.4, pp.601-629, 2017 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2017
20178. AN INVESTIGATION OF CHANGES IN THE COGNITIVE STRUCTURES OF 11TH GRADE STUDENTS USING THE WORD ASSOCIATION TEST: THE CASE OF CHEMICAL EQUILIBRIUM.
ŞENDUR G., TOPRAK M.
Turkish Studies , vol.12, no.17, pp.411-436, 2017 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2016
20169. COMPARISON OF THE MAIN FEATURES AND THE CHEMISTRY QUESTIONS OF UNIVERSITY ENTRANCE EXAMINATIONS IN CHINA AND TURKEY
ALTUN E., ŞENDUR G., ALPAT Ş.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, vol.24, no.2, pp.857-874, 2016 (TRDizin)
2015
201510. Öğrencilerin Kimyasal Tepkimelerde Hız Konusundaki Kavramsal Algılamalarında Örnek Olaya Dayalı Öğretimin Etkisinin Araştırılması
SÜMEN ÜNAL A., ŞENDUR G.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , vol.8, no.2, pp.236-267, 2015 (TRDizin)
2014
201411. Active learning applications in the history of chemistry: Pre-service chemistry teachers' level of knowledge and views
ŞENDUR G., Polat M., Toku A., Kazanci C.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching
, vol.15, no.2, 2014 (Scopus)
2014
201412. Are creative comparisons developed by prospective chemistry teachers evidence of their conceptual understanding? The case of inter- and intramolecular forces
Sendur G.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, vol.15, no.4, pp.689-719, 2014 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2013
201313. The role of conceptual change texts to improve students' understanding of alkenes
ŞENDUR G., Toprak M.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, vol.14, no.4, pp.431-449, 2013 (SCI-Expanded, Scopus)
2012
201214. The effects of case-based learning on freshmen students' chemistry achievement
Sendur G.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, vol.4, no.3, pp.1289-1302, 2012 (SCI-Expanded)
2011
201115. A study of determination of pre-service chemistry teachers’understanding about acids and bases
ŞENDUR G., ÖZBAYRAK AZMAN Ö., UYULGAN M. A.
Procedia Computer Science , 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
2023
20231. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretim Sürecinde Dijital Hikaye Kullanımına Yönelik Değerlendirmeleri: Bir Swot Analizi
Karagülmez C., Çiçek E., Aydar E., Saltık G., Kafadar F., Şendur G.
4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, M, Bursa, Turkey, 18 - 21 May 2023, pp.299-300, (Summary Text)
2022
20222. Kimya Öğretmen Adaylarının Organik Kimyadaki Anlamlı Öğrenmelerinin Sistematik Değerlendirme Soru Diyagramı ile İncelenmesi: Alkenler Konusu
Kartdere O., Şendur G.
III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2022, pp.65, (Summary Text)
2022
20223. Kimya Öğretmen Adaylarının Organik Kimya Dersinde Oluşturdukları Dijital Çizgi Roman Deneyimleri: Aromatiklik Konusu
Otman T., Şendur G.
III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2022, pp.63-64, (Summary Text)
2021
20214. Organik Kimya Öğretiminde Kahoot Uygulamasına Yönelik Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri
Karakuş R., Beyazgül B., Otman T., Şendur G.
2. Uluslarası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Turkey, 28 - 29 May 2021, pp.50-51, (Summary Text)
2020
20205. Bilsem Öğrencileri Kimya Ve Kimyacıyı Nasıl Algılıyor?
Sapa Y., Şendur G., Kılıç M.
2. Uluslarası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Turkey, 19 - 22 November 2020, pp.68-69, (Summary Text)
2019
20196. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Organik Kimyada Modellemeye Destekli TGA Etkinliklerine Yönelik Görüşleri: Rezonans Konusu
kaya m., otman t., aktaş e., Kılıç M., ŞENDUR G.
2. ULUSLARARASI EĞİTİMDE YENİ ARAYIŞLAR KONGRESİ, 26 - 27 October 2019, (Full Text)
2019
20197. imya Öğretmen Adaylarının Yazılı Argümanlarında Saptanan Öğrenme Zorlukları: Sübstitüe Sikloheksan Konformasyonları Konusu
Aktaş H. H., Kılıç M., ŞENDUR G.
I. Uluslarası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempoztumu, 2 - 05 May 2019, (Full Text)
2019
20198. Kimya Öğretmen Adaylarının Organik Kimyada Mobil Öğrenme Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri: Nükleofilik Sübstitüsyon Tepkimeleri Örneği
ŞENDUR G.
1. Uluslarası Bilim, Eğitim, Sanat Ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 May 2019, (Full Text)
2019
20199. Kimya Öğretmen Adaylarının Sübstitüe Sikloheksan Konformasyonları Konusundaki Yazılı Argümanların bireysel ve Odak Grup Görüşmeler Işığında İncelenmesi
Kılıç M., Aktaş H. H., ŞENDUR G.
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Turkey, 2 - 05 May 2019, (Summary Text)
2019
201910. Nasıl Bir Organik Kimya
ŞENDUR G.
Eğitimde Değişim Konferansı, Turkey, 16 February 2019
2018
201811. Kimyasal Denge ve Dengeyi Etkileyen Etmenler Konusunda İstasyon Tekniğinin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Görüşlerine Etkisi
Özbayrak Azman Ö., Kılınç Alpat S., Şendur G., Akgün E., Karakuş R., Yaman S., et al.
II. Uluslarası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Muğla, Turkey, 26 - 28 April 2018, (Summary Text)
2018
201812. Eğitim Fakültesi ve Pedagojik Formasyonda Öğrenim Gören KimyaÖğretmen Adaylarının Organik Kimyaya Yönelik Algılarının Zihin Haritaları ile İncelenmesi
ŞENDUR G.
II.ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU, 26 - 28 April 2018, (Summary Text)
2018
201813. Öğretmenlik Uygulaması Dersinde KimyaÖğretmen Adaylarının Akranlarına ve Uygulama Okulundaki Öğrencilere Yaptıkları SunumlarArasındaki Değişimin İncelenmesi
ÖZBAYRAK AZMAN Ö., ŞENDUR G., KILINÇ ALPAT S.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 26 - 28 April 2018, (Summary Text)
2018
201814. Öğretmen Adaylarının Atom Kavramına DairDüşüncelerinin Zihin Haritaları ile Belirlenmesi
ŞENDUR G., ÇALIŞKAN S., SEZGİN SELÇUK G.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve AraştırmaSempozyumu, 26 - 28 April 2018, (Summary Text)
2017
201715. ARGÜMANTASYON TEMELİ ÖĞRETİMİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAMSAL ANLAMALARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: AROMATİK BİLEŞİKLERİ KONUSU
ŞENDUR G., KURT E., HEKİMOĞLU B., ESEN H.
2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Turkey, 28 September - 01 October 2017, pp.98-99, (Summary Text)
2017
201716. KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ AROMATİK BİLEŞİKLERİN TEPKİMELERİNDE KURDUKLARI ANLAMLI BAĞLANTI VE ÖĞRENME ZORLUKLARININ SİSTEMSEL DİYAGRAM İLE İNCELENMESİ
ŞENDUR G.
2. Uluslarası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Turkey, 28 September - 01 October 2017, pp.111, (Summary Text)
2017
201717. An Evaluation according to SOLO Taxonomy of Preservice Science Teachers’xx Learning the Topic of Aromatic Compound Reactions
ŞENDUR G.
INOVED 2017, İzmir, Turkey, 19 - 21 October 2017, pp.133, (Summary Text)
2017
201718. Pre-Service Chemistry Teachers’xx Peer Evaluations and How These are Reflected in the Lesson Plans They Prepare
ŞENDUR G., KILINÇ ALPAT S., ÖZBAYRAK AZMAN Ö.
INOVED 2017, İzmir, Turkey, 19 - 21 October 2017, pp.102, (Summary Text)
2017
201719. Evaluation of Pre-Service Chemistry Teachers’ Presentations According to Video Recordings and Determined Shortcomings
ÖZBAYRAK AZMAN Ö., KILINÇ ALPAT S., ŞENDUR G.
INOVED 2017, İzmir, Turkey, 19 - 21 October 2017, pp.101, (Summary Text)
2017
201720. Kavram Karikatürlerinin Organik Kimyadaki Kavramsal Değişim Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi: Alkoller Konusu
ŞENDUR G., SAPA Y., GÜRER N., ATASEVEN B.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Turkey, 11 - 14 May 2017, pp.921-922, (Summary Text)
2016
201621. Kimya öğretmenlerinin, Eğitim Fakültesi ve pedogojik formasyon Kimya öğretmen adaylarının makroskobik, mikroskobik ve sembolik düzeylerinin incelenmesi
kartdere o., ŞENDUR G.
12. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 28 - 30 September 2016, (Summary Text)
2016
201622. An application of learning stations in chemistry education The case of interactions between chemical species
YILMAZ G., ŞENDUR G.
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, 30 May - 02 June 2016, (Summary Text)
2016
201623. Assessment of secondary school students according to the systemic approach aliphatic hydrocarbons and their derivates
ŞENDUR G.
XVIII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, 30 May - 02 July 2016, (Summary Text)
2016
201624. Creative Comparisons Developed by Pre service Science Teachers and the Use of Anthropomorphism and Animism Towards Electrochemistry Concepts
ŞENDUR G., TÜRKOĞUZ S., TOKU A.
Internationa conference new perspective in science education, 17 - 18 March 2016, (Full Text)
2015
201525. Ortaöğretim öğrencilerinin oluşturduğu yaratıcı karşılaştırmalar ve bu yaratıcı karşılaştırmalarda insana özgü dil ve canlılık: maddenin tanecikli yapısı örneği
KARTDERE O., İRFANOĞLU A., KAYIBOĞLU P., ŞENDUR G.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Turkey, 7 - 10 September 2015, (Summary Text)
2015
201526. İpucu kartları kullanarak kimya öğretmen adaylarının kavramsal zorluklarının belirlenmesi: izomeri konusu
ŞENDUR G., TOKU A.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Turkey, 7 - 10 September 2015, (Summary Text)
2015
201527. Kimya öğretmen adayları ile stereoizomeri konusunun farklı molekül gösterim şekillerine göre incelenmesi
ÖZBAYRAK AZMAN Ö., ŞENDUR G.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Turkey, 7 - 10 September 2015, (Summary Text)
2015
201528. Akıllı Tahta kullanımının 6. sınıf Öğrencilerinin Akademik başarı ve tutumlarına etkisi:.maddenin tanecikli yapısı ünitesi
POLAT M., ŞENDUR G., türkoğlu t.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Turkey, 7 - 10 September 2015, (Summary Text)
2014
201429. Ortaöğretim 9,10,11,12. Sınıf Öğrencilerinin Organik Moleküller için Kullandıkları Molekül Çizimlerinin Tespiti
Özbayrak Azman Ö., Şendur G., İlgün B., Demirel B.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 13 September 2014, pp.54, (Summary Text)
2014
201430. stasyon Tekniğinin Organik Kimyada Bir Uygulaması: Alkenler Örneği
Toku A., Şendur G.
11. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 13 September 2014, pp.43, (Summary Text)
2013
201331. Rol yapma tekniğinin kimya tarihinde bir uygulaması: kimyadaki ünlü kadın bilim insanları.
Şendur G.
3. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Turkey, 5 - 07 September 2013, pp.30-31, (Summary Text)
2013
201332. Öğretmen adaylarının kimya ve kimyacı kavramlarına ilişkin zihinsel modellerinde kimya tarihi ve felsefesi dersinin rolü
Şendur G., Kazancı C., Polat M.
3. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Turkey, 5 - 07 September 2013, pp.30, (Summary Text)
2013
201333. Ortaöğretim Öğrencilerinin Gazlar Konusuna İlişkin Metaforları ve Bu metaforarda Kullandıkları İnsana Özgü dil ve canlılık
Şendur G., Özbayrak Azman Ö., İlgün B., Şenoğlu Y., Yıldız Y. K.
3. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Turkey, 5 - 07 September 2013, pp.45-46, (Summary Text)
2013
201334. A Study Toward Teaching The History of Chemistry for Prospective Chemistry Teachers
Şendur G., Polat M., Kazancı C.
2nd Conference on New Trends in Science Education, Krakow, Poland, 2 - 05 July 2013, pp.23, (Summary Text)
2013
201335. Doğadan Kimyaya Helenistik Dönem
Şendur G., Şenoğlu Y., İlgün B.
1. Uluslarası Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğrenci Kongresi , Burdur, Turkey, 9 - 11 May 2013, pp.44-45, (Summary Text)
2013
201336. Rönesans Döneminde Kimya
Çakır T., Hasanoğlu G., Turan Z., Şendur G.
1. Uluslarası Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğrenci Kongresi, Burdur, Turkey, 9 - 11 May 2013, pp.23, (Summary Text)
2013
201337. Kimya Tarihin Doğuşu
Demirel B., Kurt M., Şendur G.
1. Uluslarası Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğrenci Kongresi , Burdur, Turkey, 9 - 11 May 2013, pp.45, (Summary Text)
2012
201238. Kimya öğretmen adaylarının metaforlar yardımı ile zihinsel modellerinin belirlenmesi: kimyasal bağlar örneği
Şendur G.
10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Turkey, 27 - 30 June 2012, pp.44, (Summary Text)
2012
201239. Kavramsal değişimi sağlamada bir yöntem: kavram çarkı diyagramları..
Şendur G., Kazancı C., Kelebek M. B.
10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Turkey, 27 - 30 June 2012, pp.56, (Summary Text)
2011
201140. Approaching Conceptual Change through a Learning Cycle Model Teaching A Case of Functional Groups
AKKUZU N., ŞENDUR G.
World Conference on New Trends in Science Education(WCNTSE), Kuşadası-Aydın, Turkey, 19 - 23 September 2011, pp.82, (Summary Text)
2011
201141. Hydrocarbons Inquiry A Learning Cycle Lesson
ŞENDUR G., AKKUZU N.
World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Kuşadası-Aydın, Turkey, 19 - 23 September 2011, pp.83, (Summary Text)
2011
201142. Investigating cognitive structures of freshmen on atom and quantum numbers through word association test
Golgir S., Şendur G., Alpat Ş.
World Conferences on New Trends İn Science Education, İzmir, Turkey, 19 - 23 September 2011, pp.50, (Summary Text)
2011
201143. Effectiveness of conceptual change texts on students' understanding in organic chemistry: the case o.
Şendur G., Toprak M.
Word Conference ob New Trends in Science Education, İzmir, Turkey, 19 - 23 September 2011, pp.65, (Summary Text)
2011
201144. Kavramsal değişim metinlerinin organik kimya üzerindeki bir uygulaması: alkenler örneği.
Şendur G., Toprak M.
International Educational Technology Conference , İstanbul, Turkey, 25 - 27 May 2011, pp.68, (Summary Text)
2011
201145. Öğrencilerde Bilimsel Süreç Becerilerinin Geliştirilmesinde I Diyagramlarının Rolü
ŞENDUR G., AKKUZU N.
International Educational Technology Conference, İstanbul, Turkey, 25 - 27 May 2011, pp.1839, (Summary Text)
2010
201046. An analysis of analogies used in secondary chemistry textbooks
ŞENDUR G., Toprak M., Pekmez E. S.
1st World Conference on Information Technology (WCIT), İstanbul, Turkey, 6 - 10 October 2010, vol.3, (Full Text)
2010
201047. A study of determination of pre-service chemistry teachers' understanding about acids and bases
ŞENDUR G., ÖZBAYRAK AZMAN Ö., UYULGAN M. A.
1st World Conference on Information Technology (WCIT), İstanbul, Turkey, 6 - 10 October 2010, vol.3, (Full Text)
2010
201048. Analyzing of Students' Misconceptions about Chemical Equilibrium.
Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.
Iconte, Antalya, Turkey, 11 - 13 November 2010, pp.88-90, (Full Text)
2010
201049. Kimya Eğitiminde Kavramsal Değişimi Değerlendirmede Bir Ölçme Aracı: Kelime İletişim Testleri
Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010, pp.45, (Summary Text)
2010
201050. Kavram Yanılgılarının Önlenmesinde Analojilerin Etkisi..
Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.
24. Ulusal Kimya Kongresi, Zonguldak, Turkey, 29 June - 02 July 2010, pp.45, (Summary Text)
2010
201051. The Impact of the Analogies on Chemistry Achievement...
Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.
International Conference on New Horizon in Education, Gazimagusa, Cyprus (Kktc), 23 - 25 June 2010, pp.78, (Summary Text)
2010
201052. 11th Grade Students' Misconceptions About Chemical Equilibrium
Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.
The Second International Educational Congress of Educational Research, Antalya, Turkey, 29 April - 02 May 2010, pp.88, (Summary Text)
2010
201053. Buharlaşma ve kaynama konularındaki kavram yanılgılarının önlenmesinde animasyonların etkisi
Şendur G., Toprak M., Şahin Pekmez E.
International Educational Technology Conference, İstanbul, Turkey, 26 - 28 April 2010, pp.82, (Summary Text)
Books
2024
20241. Kimya Öğretiminde Sanal Laboratuvarlar
Kılınç Alpat S., Şendur G.
in: Kimya Öğretiminde Teknoloji Uygulamaları, ŞENDUR GÜLTEN,UYULGAN MELİS ARZU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.115-158, 2024
2024
20242. Kimya Öğretiminde Dijital Hikâyeler
Kılınç Alpat S., Şendur G.
in: Kimya Öğretiminde Teknoloji Uygulamaları, ŞENDUR GÜLTEN,UYULGAN MELİS ARZU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.303-330, 2024
2023
20233. Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi ve Grafiksel Araçların Kullanımı
COŞTU B., ŞENDUR G.
in: Fen Öğretimi I, Ergun Mustafa, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.257-300, 2023
2022
20224. Systemic Assessment Questions as a Means of Assessment in Organic Chemistry
ŞENDUR G.
in: Student Reasoning in Organic Chemistry: Research Advances and Evidence-based Instructional Practices , Nicole Graulich, Ginger Shultz, Editor, Royal Society of Chemistry , Cambridge, pp.179-193, 2022
2019
20195. Hal Değişimi
COŞTU B., ŞENDUR G.
in: Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları Tespiti ve Giderilmesi, Canan Laçin ŞİMŞEK, Editor, Pegem, Ankara, pp.94-115, 2019
2018
20186. Kavram Öğretimi
Coştu B., Şendur G.
in: Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Ahmate Tekbıyık,Gültekin Çakmakçı, Editor, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK, Ankara, pp.41-84, 2018
2017
20177. Aminler
ŞENDUR G.
in: Genel Kimya IV Organik Kimya, Nakipğolu, Canan, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.315-326, 2017
2017
20178. Karboksilli Asitler
ŞENDUR G.
in: Genel Kimya 4 Organik Kimya, Nakiboğlu, Canan, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.277-305, 2017
2015
20159. "Kavramsal Değişim Metinleri Yardımıyla Organik Kimya Öğretimi.",
Şendur G.
in: , Kimya öğretimi: öğretmen eğitimcileri, öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri, , Prof. Dr. Alipaşa Ayas,Prof. Dr. Mustafa Sözbilir, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.385-399, 2015
Funded Projects
2024 - 2025
2024 - 2025
Fen Bilimleri Öğretiminde Dijital Dönüşüm Teknolojilerinin Entegrasyonu
TUBITAK Project , 4005 - Science and Society Innovative Education Practices
(Project Abstract)
Özcan E. G. (Executive), Karadeniz E., Şendur G., Bukova Güzel E., Birant K. U., Özcanhan M. H., et al.
2022 - 2022
2022 - 2022Bilime Sihirli Yolculuk
TUBITAK Project , 4004 - Nature Education and Science Schools
(Project Abstract)
Üstün S.(Executive), Uyulgan M. A., Şendur G., Özdemir D., Metin Peten D., Akkuzu Güven N., et al.
2021 - 2022
2021 - 2022Web 2.0 Araçları İle Fen Bilimleri Ve Matematik Öğretiminde İnovatif Ölçme
TUBITAK Project , 4005 - Science and Society Innovative Education Practices
Özcan E. G. (Executive), Bukova Güzel E., Şendur G., Akbay L., Yiğit Koyunkaya M., Ünal Çoban G., et al.
2020 - 2021
2020 - 2021Kimya Öğretmen Adaylarının Organik Yapı Tayini Dersindeki Yazılı Argümanlarının Argüman Kalitesi ve Öğrenme Zorluğu Açısından İncelenmesi
Project Supported by Higher Education Institutions , BAP MSc
ŞENDUR G. (Executive)
2014 - 2014
2014 - 2014Fen Bilimleri Öğretmenleri İzmir Aktif Öğrenme Etkinlikleri Eğitiminde 1
TUBITAK Project , 4005 - Science and Society Innovative Education Practices
Sezgin Selçuk G. (Executive), Şendur G.
2012 - 2014
2012 - 2014Kimyasal Reaksiyonlarda Hız Konusunun, Örnek Olaya Dayalı Öğretiminin Öğrencilerin Kavramsal Algılamalarına Etkisi
Project Supported by Higher Education Institutions , BAP MSc
ŞENDUR G. (Executive)
2004 - 2006
2004 - 2006Buharlaşma Kaynama Konularındaki Kavram Yanılgılarının Önlenmesi için Ausubel in Anlamlı Öğretme Yönteminin Uygulanması
Project Supported by Higher Education Institutions
Şendur G.
Peer Reviews in Scientific Publications
June 2021
June 2021JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION
Journal Indexed in SCI-E
February 2020
February 2020CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
Journal Indexed in SSCI
May 2019
May 2019CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
Journal Indexed in SSCI
August 2018
August 2018CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
Journal Indexed in SSCI
October 2016
October 2016CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
Journal Indexed in SSCI
September 2015
September 2015CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
Journal Indexed in SSCI
June 2015
June 2015KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
Journal Indexed in SSCI
October 2014
October 2014CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
Journal Indexed in SSCI
August 2014
August 2014CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
Journal Indexed in SSCI
Scientific Project Refereeing
April 2021
April 2021TUBITAK Project
2237 - Program for Supporting Project Training Activities, Dokuz Eylul University, Turkey
May 2020
May 2020TUBITAK Project
2237 - Program for Supporting Project Training Activities, Dokuz Eylul University, Turkey
Artistic Activity
Invited Talks
September 2021
September 20217. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi Organik Kimya Öğreniminde Karşılaşılan Sorunlar, Nedenleri ve Çözüm Önerileri
Conference
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi-Turkey
Citations
Total Citations (WOS): 59
h-index (WOS): 5
Jury Memberships
July-2022
July 2022Post Graduate
Hasan Hüseyin AKTAŞ Yüksek Lisans Tez Savunma Sınavı - Dokuz Eylül Üniversitesi
April-2022
April 2022