VII. ULUSLARARASI COĞRAFYA EĞİTİMİ KONGRESİ (UCEK-7)“Güçlü Coğrafya Eğitimi Güçlü Gelecek“


Çakıcıoğlu Oban R., Önal H.

  • Etkinlik Kategorisi: Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
  • Etkinlik Türü: Kongre
  • Etkinlik Organizasyonu Yılı: 2025
  • Katılımcı Sayısı: 300
  • Özet:

    Kongre Dili

    Kongrede ana diller Türkçe ve İngilizcedir.

    Kongre Konuları

    Kongrede sunulabilecek bildiri konularına ilişkin bazı alt başlıklar aşağıda önerilmiş ama kongredeki konularla ilgili herhangi bir sınırlama yapılmamıştır.

    Kongrede sunulabilecek bildiri konularına ilişkin bazı alt başlıklar:
    Coğrafya eğitimi ile ilgili konu başlıkları;

    • Aktif öğretme-öğrenme yöntemleri/stratejileri ve materyalleri,
    • Arazi çalışmaları,
    • CBS eğitimi,
    • Coğrafi öğrenme ortamları,
    • Coğrafya eğitiminde öğretim programları,
    • Coğrafya eğitiminde hizmet içi eğitim,
    • Coğrafya eğitiminde uzaktan öğretim,
    • Coğrafya ve beceri eğitimi,
    • Coğrafya ve değer eğitimi,
    • Coğrafyada tematik alanların (iklim değişikliği,
    • Çevre ve Çevre eğitimi,
    • Ders kitapları,
    • Erken çocukluk ve okul öncesi eğitimde doğa etkinlikleri,
    • Geri dönüşüm,
    • İlkokulda hayat bilgisi ve coğrafya eğitimi,
    • Konu bazlı coğrafya eğitimine ilişkin yatay (öğretim programları, ders kitapları, eğitici eğitimleri vb. yönleriyle)
    • Yatay ve dikey (okulöncesinden üniversite sonrasına kadar farklı seviyelerde) araştırmalar gibi.
    • Lisede coğrafya Öğretim programları,
    • Lisede coğrafya ders kitapları,
    • Lisede coğrafyada öğrenme-öğretme yöntem/teknikleri,
    • Nicelik ve nitelik olarak coğrafya eğitimi araştırmaları, Lisede coğrafya Öğretim programları,
    • Ortaokulda sosyal bilgiler eğitimi,
    • Öğrenme-öğretme süreçleri,
    • Öğretmen yetiştirmede coğrafya eğitimi,
    • Ölçme ve değerlendirme,
    • Özel eğitimde (işitme, zihin, görme engelliler ve üstün yeteneklilerde) coğrafya eğitimi,
    • Sınıf eğitimi ve coğrafya eğitimi,
    • Sürdürülebilirlik eğitimi,
    • Teknolojinin değişen rolleri (BİT, CBS, yapay zeka vb.),
    • Ulusal ve uluslararası yarışmalar ve sınavlar (TÜBİTAK, TEKNOFEST, iGeo vb.),
    • Yükseköğretimde lisans ve lisansüstü programlarda coğrafya eğitimi

    Coğrafya ile ilgili konu başlıkları;

    • Afetler ve afet yönetimi,
    • Arazi kullanımı,
    • Arazilerin değişimi ve yönetimi,
    • Bitki örtüsü,
    • Biyocoğrafya,
    • Bölge ve ülke çalışmaları,
    • Coğrafi işaret tescili ve markalaşma,
    • Coğrafya ve kent planlaması,
    • Coğrafyanın tarihçesi ve felsefesi,
    • Çevre koruma,
    • Çevre ve sürdürülebilirlik sorunları,
    • Çölleşme,
    • Davranışsal coğrafya, küreselleşme,
    • Doğal kaynaklar,
    • Ekosistemler, dağ ekosistemleri, sulak alanlar,
    • Eko-turizm,
    • Enerji üretimi, transferi ve ilgili sorunlar,
    • Enerji ve gıda,
    • Su ve toprak erozyonu,
    • GIScience, uzaktan algılama,
    • Göçler,
    • Havza yönetimi (nehirler, göller),
    • Hidroğrafya,
    • Jeomorfoloji,
    • Jeo-turizm,
    • Kentleşme,
    • Kentsel dönüşüm,
    • Kentsel ve bölgesel çalışmalar,
    • Klimatoloji,
    • Mekânın siyasi organizasyonu,
    • Mekânsal / çevresel sosyoloji,
    • Peyzaj ekolojisi,
    • Risk ve kriz yönetimi,
    • Siyasi coğrafya,
    • Tarihi coğrafya,
    • Tekno-coğrafya,
    • Turizm,
    • Ulusal ve uluslararası nüfus hareketleri,
    • Yeniden yerleşim,
    • Yerleşme,

    Coğrafya ile ilgili diğer disiplinler;

    • Antropoloji,
    • Arkeoloji,
    • Astronomi ve uzay bilimleri,
    • Avrupa Birliği ilişkileri,
    • Biyoloji,
    • Çevre bilimleri,
    • Çevre mühendisliği,
    • Doğa bilimleri programları,
    • Dünyadaki enerji kaynakları,
    • Ekoloji,
    • Ekonomi,
    • Enerji ekonomisi ve gelecek,
    • Enerji koridorları,
    • Enerji mühendisliği,
    • Enerji sistemleri mühendisliği,
    • Enerji yönetimi,
    • Felsefe,
    • Fizik,
    • Geomatik mühendisliği,
    • Gıda mühendisliği,
    • Girişimcilik ekosistemi ve mekânın önemi,
    • Harita mühendisliği,
    • Hidrojeoloji mühendisliği,
    • İktisat,
    • İmalat mühendisliği,
    • İnsan ve toplum bilimleri,
    • Jeofizik mühendisliği,
    • Jeoloji mühendisliği vb.