Eğitim Bilgileri
2006 - 2012
2006 - 2012Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesı Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
Okul öncesi eğitimin ilköğretime etkisinin aile katılımı ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2006
2006Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitim programındaki duyuşsal ve sosyal becerilere yönelik hedeflere uygun olarak hazırlanan aile katılımlı sosyal beceri eğitimi programının çocuklarda sosyal becerilerin gelişimine etkisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesı Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Okul Öncesi Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2011 - 2023
2011 - 2023Öğretim Görevlisi Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2002 - 2011
2002 - 2011Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Makaleler
Tümü (16)
Scopus (1)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (5)
2021
20211. Parental involvement in early childhood classrooms: Turkish teachers\u2019 views and practices
EKİNCİ VURAL D., DOĞAN ALTUN Z.
African Educational Research Journal , cilt.9, sa.1, ss.60-68, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
20192. Development of self-efficacy scale regarding prospective pre-school teacher toward teaching mathematics
Ekinci Vural D., Cantürk Günhan B.
International Journal of Applied Engineering and Technology (London)
, cilt.1, sa.2, ss.43-51, 2019 (Scopus)
2019
20193. Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Mesleki Motivasyonları
EKİNCİ VURAL D., DOĞAN ALTUN Z.
Turkish Studies-Educational Sciences , cilt.14, sa.4, ss.1299-1312, 2019 (TRDizin)
2017
20174. Okul Öncesi Dönemde Düşünme Becerileri: Öğretmen Görüşleri
DOĞAN ALTUN Z., EKİNCİ VURAL D.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2017, sa.44, ss.214-224, 2017 (TRDizin)
2016
20165. Erken Çocukluk Döneminde Görülen Problem Davranışlar Öğretmenlerin Değerlendirmesi Problem Behaviours Seen In Early Childhood The Teachers Consideration
İKİZ F. E., METE OTLU B., EKİNCİ VURAL D.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.8, sa.17, ss.216-229, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20166. Okul Öncesi Eğitim ve Aile Katılımı
EKİNCİ VURAL D., KOCABAŞ A.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.15, sa.59, ss.1174-1185, 2016 (TRDizin)
2016
20167. Communication Skills and Self-Compassion Levels of Teacher Candidates
Mete Otlu B., Ekinci Vural D., Fırat N.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.11, sa.09, ss.635-658, 2016 (TRDizin)
2016
20168. ÖĞRETMEN ADAYLARININ İLETİŞİM BECERİLERİ İLE ÖZ DUYARLIK DÜZEYLERİ
METE OTLU B., EKİNCİ VURAL D., FIRAT N.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.11, sa.9, ss.635-658, 2016 (TRDizin)
2012
20129. İlköğretim 1 Sınıf Öğrencilerinde Sosyal Becerilerin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
EKİNCİ VURAL D., KOCABAŞ A.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.1, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201110. 7 YAŞ GRUBU ÖĞRENCİLER İÇİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ
EKİNCİ VURAL D., KOCABAŞ A.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2011, sa.31, ss.139-152, 2011 (TRDizin)
2011
201111. Ögretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi
GİRGİN R. G., ÇETİNGÖZ D., EKİNCİ VURAL D.
KURAMSAL EĞİTİMBİLİM DERGİSİ , 2011 (TRDizin)
2010
201012. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekaları ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki
EKİNCİ VURAL D.
NEWWSA , cilt.5, sa.3, ss.972-980, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200913. okul öncesi eğitimde aile katılımlı sosyal beceri eğitimi
EKİNCİ VURAL D., GÜRŞİMŞEK A. I.
Newsa , cilt.4, sa.3, ss.1110-1122, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200814. Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekaları ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişki
GÜRŞİMŞEK A. I., EKİNCİ VURAL D., SELÇİOĞLU DEMİRSÖZ E.
mehmet akif ersoy üniversitesi eğitim fakültesi dergisi
, cilt.0, sa.0, ss.1-11, 2008 (TRDizin)
2008
200815. Okul öncesi öğretmen adaylarının fen öğretimi dersine yönelik öz yeterlik inançları ve görüşleri
Ekinci Vural D., Hamurcu H.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.7, sa.2, ss.456-467, 2008 (TRDizin)
2006
200616. 5 6 Yaş Çocukları ile Annelerine Verilen Destekleyici Eğitimin Çocukların Gelişimine Etkisinin İncelenmesi
GÜRŞİMŞEK A. I., GİRGİN R. G., EKİNCİ VURAL D.
Eğitim Araştırmaları Dergisi (EJER)
, cilt.1, sa.25, ss.111-117, 2006 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2020
20201. OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI: ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ
DOĞAN ALTUN Z., EKİNCİ VURAL D.
VI. ULUSLARARASI TURKCESS EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 30 Ekim 2020, cilt.1, ss.335, (Özet Bildiri)
2020
20202. Okul Öncesi Eğitimin Sorunları ve Çözüm Önerileri Üzerine Öğretmen Görüşleri
EKİNCİ VURAL D., DOĞAN ALTUN Z.
VI. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Ekim 2020, ss.340, (Özet Bildiri)
2018
20183. Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Kitapla Tanışması: Kütüphane Çalışması Örneği
EKİNCİ VURAL D., DOĞAN ALTUN Z.
Sınırsız Eğitim ve Araştırma DerneğiLimitless Education and Research AssociationII. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU (USEAS 2018), Muğla, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.225, (Özet Bildiri)
2018
20184. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Soru Sorma Stratejilerinin Çocuklarının DüşünmeBecerilerinin Geliştirilmesi Açısından İncelenmesi
DOĞAN ALTUN Z., EKİNCİ VURAL D., AY M.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2018), Muğla, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, cilt.1, ss.222, (Özet Bildiri)
2017
20175. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DÜŞÜNME BECERİLERİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
DOĞAN ALTUN Z., EKİNCİ VURAL D., AY M.
2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, cilt.1, ss.187, (Özet Bildiri)
2017
20176. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALAN SEÇİMİNDE MOTİVASYON ETKENİ OKUL ÖNCESİÖĞRETMEN ADAYLARI ÖRNEKLEMİ
EKİNCİ VURAL D., DOĞAN ALTUN Z., AY M.
2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, cilt.1, ss.186, (Özet Bildiri)
2017
20177. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ AÇIK ALAN FEN EĞİTİMİNE YÖNELİKGÖRÜŞLERİ
AY M., DOĞAN ALTUN Z., EKİNCİ VURAL D.
2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, cilt.1, ss.189, (Özet Bildiri)
2015
20158. ÖĞRETMEN ADAYLARININ İLETİŞİM BECERİLERİ İLE ÖZ-DUYARLIK DÜZEYLERİ
METE OTLU B., EKİNCİ VURAL D., FIRAT N.
7. uluslararası eğitim denetimi kongresi, Eskişehir, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
20159. Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri ve Öz duyarlık Düzeyleri
METE OTLU B., EKİNCİ VURAL D., FIRAT N.
VII. International Congress of Educational Supervision, 20 - 22 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201510. RİSK ALTINDAKİ ÇOCUK KAVRAMI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA ÖĞRETMEN ADAYLARI BU KONUDA NE KADAR BİLGİLİ NE BİLİYOR NE BİLMİYOR
YILDIZ DEMİRTAŞ V., EKİNCİ VURAL D.
Uluslararası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201511. Risk altındaki çocuk kavramı üzerine bir çalışma Öğretmen adayları bu konuda ne kadar bilgili Ne biliyor Ne bilmiyor
YILDIZ DEMİRTAŞ V., EKİNCİ VURAL D.
“Uluslararası Katılımlı III. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi “Erken Müdahale”, Türkiye, 11 Mayıs 2015 - 13 Ocak 2016, (Özet Bildiri)
2009
200912. Öğretmen adaylarının sosyal beceri düzeylerinin incelenmesi
Girgin R. G., Çetingöz D., Ekinci Vural D.
18. Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2008
200813. Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının bilgisayara yönelik tutumlarının incelenmesi
ÇETİNGÖZ D., EKİNCİ VURAL D.
International Conference on Educational Science, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, (Tam Metin Bildiri)
2004
200414. Annenin Ruhsal Belirtileri ile 5 6 Yaş Dönemi Çocuklarının Davranış Problemleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
GÜRŞİMŞEK A. I., GİRGİN R. G., harmanlı z., EKİNCİ VURAL D.
Uluslararasıokul öncesi eğitimi kongresi, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Haziran 2004, ss.359-369, (Tam Metin Bildiri)
2002
200215. Çocuğun eğitiminde aile katılımının önemi (Bir pilot çalışma)
GÜRŞİMŞEK A. I., GİRGİN R. G., HARMANLI Z., EKİNCİ VURAL D.
ERKEN ÇOCUKLUK GELİŞİM VE EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Türkiye, 17 - 20 Nisan 2002, ss.262-274, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. ERKEN DÖNEMDE ÖZ DÜZENLEME BECERİSİ
EKİNCİ VURAL D.
Eğitim Bilimleri Alanında Akademik Araştırma ve Derlemeler, Doç. Dr. Oruç Ali Uğur, Editör, Platanus Publishing, Ankara, ss.277-291, 2023
2023
20232. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE SOSYAL BECERİLER
EKİNCİ VURAL D.
Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve DEĞERLENDİRMELER, Prof. Dr. Figen AKÇA, Editör, Gece Kitaplığı Yayınları, Ankara, ss.271-303, 2023
2023
20233. Eğitime Etkin Başlangıç
EKİNCİ VURAL D.
Etkili Okul: Örgütsel Yapı, Okul Yönetimi, Etkin Katılım, Yavuz, Yaşar, Editör, Efe Akademi Yayınları, İzmir, ss.251-269, 2023
2022
20224. Gelişimle İlgili Temel Kavramlar
Ekinci Vural D.
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Prof. Dr. Esra Dereli - Doç. Dr. Güneş Salı, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.29-43, 2022
2021
20215. Okul Öncesi Eğitim Programları ve Farklı Modeller
EKİNCİ VURAL D.
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Dereli, Esra, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.147-167, 2021
2021
20216. Aile Katılım Çalışmaları
EKİNCİ VURAL D.
Aile Eğitimi ve Katılımı, Ersay, Ebru- Kanat, Kübra, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.233-256, 2021
2018
20187. Sosyal Duygusal Gelişim
EKİNCİ VURAL D.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM (36-72 ay), Çağla GÜR, Editör, Pegem, Ankara, ss.151-168, 2018
2017
20178. SINIF YÖNETİMİNDE ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİNPLANLANMASI VE UYGULANMASI
EKİNCİ VURAL D.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ, SİBEL YOLERİ, Editör, EĞİTEN KİTAP YAYINLARI, Ankara, ss.105-126, 2017
2016
20169. Cinsiyet ve Davranış
EKİNCİ VURAL D.
PSİKOLOJİ ve ÇAĞDAŞ YAŞAM İnsan Uyumu Psycbology and Contemporary Life, F.Ebru İKİZ, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.338-370, 2016
2015
201510. Empati becerisini geliştirme sürecinde duyguları tanımayı yönelik etkinlikler (okulöncesi ve ilkokul Düzeylerinde
YILDIZ DEMİRTAŞ V., EKİNCİ VURAL D.
Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek, Kabapınar, Y, Editör, Pegem Akademi - Ankara, ss.346-362, 2015