THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES, vol.16, no.96, pp.229-240, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Herhangi bir enstrümanı ustalık derecesinde çalabilmek için icracının
kendine özgü ve kabul edilebilir düzeyde teknik yetkinliği olması
gerekmektedir. Bu da özellikle enstrüman öğreniminin en başında
öğretmen tarafından verilecek doğru bir temel ile mümkündür.
Piyanistler özelinde bakıldığında, klasik piyano repertuvarının teknik
ve müzikal anlamda oldukça zorlu eserlerin bulunduğu geniş bir
literatüre sahip olması ve bu eserlerin zor olmalarının yanı sıra
çoğunlukla uzun olmaları nedeniyle piyanistte yüksek bir kondisyon
gerekmektedir. Bu sebeple iyi bir teknik seviyeye ulaşmak için uzun ve
özveri gerektiren bir eğitim süreci bulunmaktadır. Tabi ki sadece uzun
çalışma saatleri değil aynı zamanda doğru bir yaklaşım ve
yönlendirme gereklidir. Anlama şekli ve hızı kişiden kişiye farklılık
gösterebileceğinden öğretmenin kendine özgü farklı anlatım yolları ve
metotları olması önemlidir. Bunlarla birlikte enstrümana olan yatkınlık
ve yetenek elbette büyük bir avantajdır ancak bilimsel araştırmaların
da gösterdiği gibi yetenek tek başına iyi bir piyanist veya müzisyen
olmak için yeterli değildir. Dolayısıyla öğrencinin istekli ve sabırlı
olmasıyla beraber tekniğin ve müzikal doğruların doğru
yerleşmesinde öğretmenin rolü oldukça büyüktür.
Bu çalışma başlangıçtan ustalığa giden yolda teknik ve müzikalite
bütünlüğünün önemini vurgulamak ve piyanistlere farkındalık
yaratmak amacı ile yapılmıştır. Çalışmada sunulmuş öneriler kişiden
kişiye farklılık gösterebilecek teknik gereksinimlerin daha iyi noktaya
getirilmesi ve bunun sonucunda icradaki müzikalitenin arttırılması
yönündedir.