Metrikler
Biyografi
1995 yılında Ege Üniversitesi Devlet Türk Müziği
Konservatuvarı Çalgı Yapım Bölümü’ne girdi. Yaylı Çalgılar Anasanat Dalı’ndaki
eğitimi boyunca çeşitli Türk müziği çalgıları, keman ve viyola yapımı üzerine
çalıştı. 1997 yılında Veyis Yeğin gözetiminde bölüm tarihinde ilk gitar yapan öğrenci
oldu. Aynı yıllarda Ejder Pamukçu ile bu çalgı üzerine yaptığı çalışmalar
sonrasında Çalgı Yapım Bölümü’nde gitar yapımının önünü açmış oldu.
2001 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Geleneksel Türk El
Sanatları’nda yüksek lisans eğitimine başladı.
2002 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı,
Gitar Sanat Dalı’na Araştırma Görevlisi olarak atandı.
2005-2013 yılları arasında düzenli olarak İtalya’ya giderek,
Emilio Slaviero ile yay yapımı ve restorasyonu üzerine çalışmalar
gerçekleştirdi.
2013 ve 2015 yıllarında, keman sanatçısı Jerrold
Rubenstein’in referansı ile Fransa’da yay yapımcısı Gilles Duhaut atölyesinde
çalıştı.
2013 yılında D.E.Ü. Devlet Konservatuvarı Çalgı Onarımı
Yapımı Anasanat Dalı’nın yeniden aktif hale getirilmesi adına, anasanat dalı
eğitim-öğretim programlarını hazırladı ve 2015 yılında aynı anasanat dalına
Öğretim Görevlisi olarak atandı
2015 yılında ilk yurt dışı sergisini (karma sergi)
gerçekleştirdi. Aynı yıl müzisyen, koleksiyoner ve yayınevi sahibi Andy Lim ile
birlikte başlattığı “Uluslararası Çalgı Yapım Atölyesi ve Sergisi”nin
ilkini İzmir’de gerçekleştirdi. D.E.Ü. ve IKSEV’in destekleriyle gerçekleşen
atölye çalışmasına Nicolas Gilles, Wolfram Neureither, Boris Firtsch, Josef
Peter Gabriel, Mathias Wholleber gibi isimlerin davet edilmesini sağlayarak
Türkiye’deki çalgı yapım öğrencileri ve müzisyenlerle buluşturdu.
2016 ve 2017 yıllarında Alman Yay yapımcısı Josef Peter
Gabriel ile, 2018 yılında Paris’te Boris Fritsch ile yay yapımı üzerine
çalıştı.
2021 yılında bir başka uluslararası çalgı yapım etkinliği olan “İzmir Buluşmaları”nı, Dokuz Eylül Üniversitesi çatısı altında başlattı Konservatuvar bünyesine bir de yay kazandırılmasını sağlayan ilk atölye çalışmasında, dünyanın önde gelen çalgı eksperlerinden Jan Strick’in yanı sıra İsmail Kaya, Niall Fleming ve Verena Behrendt ile birlikte çalışmalar gerçekleştirdi.
2022 yılında Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’ndeki Doktora eğitimini, Türk Kültüründe Udun Tarihi Kaynakları ve Tanzimattan Sonra Gelişen Ud Yapım Geleneği (19-20. Yüzyıl) isimli çalışması ile tamamladı.
Türkiye’de yay yapımı ve restorasyonu üzerine uzmanlaşan ilk
ve tek isim olan Güler, halen Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet
Konservatuvarı Çalgı Onarımı Yapımı Anasanat Dalı’nda Öğretim Görevlisi olarak
çalışmaktadır.
Uluslararası Çalgı Yapım Atölyesi ve Sergisi’nin yanı sıra Türkiye’deki
öğrenci ve çalgı yapımcıların yurt dışında daha fazla söz sahibi olması adına çeşitli
paneller ve seminerler düzenlemektedir.
Güler evli ve bir kız çocuğu
babasıdır.
Eğitim Bilgileri
2006 - 2022
2006 - 2022Doktora
Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2001 - 2005
2001 - 2005Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Geleneksel Türk El Sanatları (Yl) (Tezli), Türkiye
1995 - 2001
1995 - 2001Lisans
Ege Üniversitesi, Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı, Çalgı Yapımı Ve Onarımı Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2022
2022Doktora
Türk Kültüründe Udun Tarihi Kaynakları ve Tanzimattan Sonra Gelişen Ud Yapım Geleneği (19-20. Yüzyıl)
Ege Üniversitesi
2005
2005Yüksek Lisans
İstanbul Divan Edebiyatı Müzesi ile Konya Mevlana Müzesi’xxndeki çalgılar ve bu çalgıların süslemelerinde özgün tasarımlar
Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Geleneksel Türk El Sanatları (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti Tarihi
Sanat Tarihi
Sanat
Yaylı Sazlar
Folklor ve Müzikoloji
Sanat ve Tasarım
Akademik Unvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü
2002 - 2015
2002 - 2015Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023MODERN YAYI OLUŞTURAN BÖLÜMLER ve TÜRKÇE KARŞILIKLARINA ÖNERİLER
Güler M. U.
Eurasian journal of music and dance (Online) , sa.23, ss.91-98, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023TÜRK ÇALGI YAPIMCILIĞINDA KEMAN YAPIMI ve BU ALANDA GERÇEKLEŞEN ULUSLARARASI ETKİNLİKLER
GÜLER M. U.
ASOS Yayinevi , cilt.63, 2023 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2023
2023Çalgı Yapım Sanatının Kurumsallaşması Sürecinde İzmir Devlet Konservatuvarının Yeri
Güler M. U.
13. Hisarlı Ahmet Sepozyumu, Kütahya, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.121-122
2022
2022Modern Yayı Oluşturan Bölümler
GÜLER M. U.
1. Uluslararası Çalgı Yapım Tasarım ve Restorasyon Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 27 Mayıs 2022
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Eylül 2022
Eylül 2022İzmir Buluşmaları, 2 (Uluslararası Çalgı Yapım Atölyesi)
Çalıştay Organizasyonu
Güler M. U.
İzmir, Türkiye
Sanatsal Etkinlik
Haziran 2016
Haziran 2016Prof. Ozan Tunca ile Yoğunlaştırılmış Çello Haftası Çalgı ve Yay deneme Günleri
GÜLER M. U.
Mayıs 2016
Mayıs 2016The 1st Internastional Darling Contemporary Bow Making Competition
GÜLER M. U.
Ekim 2015
Ekim 2015Mersin Devlet Opera ve Balesi Orkestrası Envanterine Kayıtlı Yayların Bakımı ve Restorasyonu
GÜLER M. U.
Şubat 2010
Şubat 2010YAYLI ÇALGILAR YAPIMI GELİŞTİRME VE KÜLTÜREL ALIŞVERİŞ ÇALIŞMALARI
GÜLER M. U.
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
27 Mayıs 2022 - 27 Mayıs 2022
27 Mayıs 2022 - 27 Mayıs 20221. Uluslararası Çalgı Yapım Tasarım ve Restorasyon Sempozyumu
Davetli Konuşmacı
İzmir-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Ekim 2023
Ekim 2023Doğru Çalgı Nedir? Nasıl Seçilir? Bir Çalgıyı Hangi Unsurlar Değerli Yapar?
Seminer
İstanbul Teknik Üniversitesi-Türkiye
Nisan 2021
Nisan 2021